هاست و دامین چیست؟

همه ما حداقل یک بار نامی از هاست و دامین شنیدیم و در اینجا قصد داریم یه مقدار دقیق تر معرفیشون کنیم.

هاست و دامین دو الزام برای ایجاد یک سایت اینترنتی هستند. بیاید بصورت جداگانه معرفیشون کنیم و بعد ارتباط  این دو رو به صورت دقیق بررسی کنیم.

 

هاست چیست؟

هاست بخشی از فضای یک سرور است که امکان ذخیره سازی فایل های وب سایت شما رو فراهم می کند.

در واقع فرض کنید یک فولدر فضای یک فولدر برو روی سیستم شما میتواند معادل یک هاست باشد کافی است فایل های وبسایت در داخل آن فولدر قرار بگیرد و بصورت مداوم اینترنت کامپیوتر شما متصل باشد.

سطح دسترسی در نمایش فایل های هاست اهمیت دارد و امکان خواندن فایل های قابل نمایش برای کاربر می بایست فعال باشد.

 

دامین چیست؟

در بحث شبکه هر کامپیوتر یک آدرس آی پی دارد که قابل شناسایی برای آن شبکه است. در صورتیکه شما فضای کامپیوتر خود را به عنوان هاست وبسایت در نظر گرفته باشید در صورتیکه آی پی شما به همراه مسیر سایتتان را فراخوانی کنید سایت شما به نمایش در خواهد آمد، اما از آنجا که فرمت آی پی آدرس ها عددی و بزرگ است امکان حفظ آن ها بسیار دشوار است و در اینجا دامین به کمک ما می آید و امکان حفظ کردن آدرس وبسایت را ساده تر می کند. هر دامین به حداقل یک آی پی آدرس متصل می شود و در صورتیکه شما دامین را فرخوانی کنید بلافاصله به سمت آی پی آن خواهید رفت سپس وبسرور سایت شما که مثلا IIS است شما را به سمت فولدر مربوط به سایتتان هدایت خواهد کرد و نهایتا وبسایت شما به نمایش در خواهد آمد.

 

پس هاست و دامین دو الزام جهت بالا آمدن یک وبسایت هستند و در صورتیکه هر یک از آن ها در دسترس نباشد وبسایت نیز قابل دسترس نخواهد بود. دامین مشخص کننده سرور شما است و هاست فضای اختصاص داده شده به وبسایت شما در آن سرور است.

 

 

 

کلیدواژه: هاست , دامنه , ثبت_دامنه
1404 بازدید
هاست ویندوز ارزان
نظرات
کد تخفیف اولین سفارش