آموزش رفع خطای Internal Server Error 500 در هاست

خطای Internal Server Error 500 یکی از خطاهایی است که بیشتر ما ممکن است با آن روبرو شده باشیم

راه کار های مختلفی برای حل این شکل وجود دارد. در زیر به چند راه کار که مشکل را حل خواهد کرد اشاره میکنیم:

یکی از راه کارهای رفع مشکل بررسی فایل htaccess می باشد. جهت بررسی خطا وارد سایت htaccesscheck.com شوید و کدهای فایل htaccess سایتتان را در در کادری که در وسط صفحه وجود دارد کپی نمایید و بر روی Submit Text Area کلیک کنید و منتظر بمانید تا کدهای شما آنالیز شود. در نهایت پس از اتمام آنالیز، مشکل کدها را نمایش می دهد که می توانید کدهای نادرست را اصلاح کنید.

یکی از دلایل بروز این خطا می تواند ناشی از تغییرات دسترسی و یا ایجاد برخی تنظیمات از سوی کاربر باشد. در این حالت بازگردانی بک آپ به آخرین حالت پایدار سایت قادر است مشکل را برطرف نماید.

اگر به تازگی بر روی سیستم مدیریت محتوای خود افزونه و یا پلاگین نصب کرده اید ممکن است با خطای Internal Server Error 500 مواجه شوید. با نصب برخی از افزونه ها در سیستم تداخل به وجود می آید که برای رفع آن باید افزونه ها و پلاگین ها را غیرفعال و حذف کنید. همچنین می توانید نسخه قدیمی تر افزونه موردنظرخود را نصب نمایید.

در برخی مواقع شاهد خطای 500 به دلیل کمبود فضا هستید. این خطا به دلیل استفاده زیاد از منابع سیستم به وجود می آید. در این حالت می بایست افزونه های پرمصرف را پیدا و سپس غیر فعال کنید و یا به سرویسی با منابع بالاتر ارتقا انجام دهید.

مورد دیگری که شما می توانید برای رفع خطای 500 بهره بگیرید بروزرسانی فایل های اصلی هسته وردپرسی است که باید با نحوه بروزرسانی دستی وردپرس آشنایی داشته باشید.

هاست لینوکس ارزان
کد تخفیف اولین سفارش