چرا سایت ارزان نخریم؟

برای خرید یک سایت باید نکات مختلفی را مد نظر قرار داد که هر کدام در جای خود اهمیت فراوانی خواهد داشت.

هزینه طراحی سایت همیشه برای کارفرما یکی از مهمترین پارامترها در انتخاب سرویس دهنده و طراح سایت است. این موضوع گاهی به حدی برای کارفرما با اهمیت می شود که حاضر است با کمترین هزینه ریسک کند و اعتبار و وقت خود را به خطر بیندازد تا صاحب یک سایت شود. 

یکی از تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارم تا خطر این موضوع را بهتر درک کنید:

دو سال پیش یک کارفرما با شرکت ما تماس گرفت و استعلام قیمت بابت طراحی یک وبسایت شرکتی نمود. بعد از بررسی قیمت را به صورت تلفنی به ایشان اعلام نمودیم. اما با اینکه ایشان فردی تحصیلکرده و با دانشی بود به صورت کاملا غیر فنی پاسخ را اینگونه دادند: "چقد؟ برو آقا من نصف این قیمت پیشنهاد شده بهم، قیمتت بالاست!" 

اما واقعیت این بود که به هیچ عنوان قیمت ما قیمت بالایی نیست و با یک استعلام از چند شرکت متوجه این موضوع خواهید شد. پاسخ من به ایشان این بود که شما مختار هستید اما کیفیت کاری که ما ارائه میدهیم چنین است و چونان، اما ایشان دیگر تمایلی به ادامه گفتگو نداشتند و همچنین من حاضر به کاهش قیمت نبودم چرا که این حداقل قیمت برای ما بود.

زمان گذشت و بعد از حدود 6 ماه ایشان مجددا با من تماس گرفتند. خیلی تعجب کردم که چنین شرکت بزرگی 6 ماه است هنوز طراح سایت خود را انتخاب نکرده است! شروع به صحبت کردیم و ایشون فرمودند که لطف کنید کار ما را شروع کنید اما یک درخواست دارم. پرسیدم چه درخواستی؟ گفتند حضوری میام و صحبت می کنیم.

همون روز ایشون رو ملاقات کردم شروع به صحبت کردند با معذرت خواهی گفت که: "من به هیچ عنوان نمیتونم هیچ پیش پرداختی به شما بدم!" 6 ماه قبل با شما صحبت کردم و با یک جای دیگر [از نام بردنشون در مقاله معذوریم] قیمت شما دو برابر آنجا بود پروژه را با خیال راحت به آنجا دادم تقریبا تمام مبلغ کار را هم پیش از شروع کار پرداخت کردم اما بعد از دو هفته به جای تحویل سایت با درخواست بیشتر پول برای اضافه کردن برخی امکانات و بالا آوردن سایت مواجه شدم. هر چه چانه زنی و صحبت حتی دعوا کردم فایده ای نداشت! دیدم واقعا به خاطر چنین مبلغی برای من ضرر است که همچنان پیگیر کار باشم تا آیا بعد از 6 ماه سایتی به من تحویل بدهد یا ندهد! خلاصه تصمیم گرفتم مجددا با شما وارد مذاکره شوم و کار را به شما بسپارم. 

ایشان به طور کامل نسبت به طراحان و شرکت های برنامه نویسی بدبین شده بود در شرایطی که مقصر امر خودشان بودند که بدون بررسی رزومه و فقط بخاطر قیمت کم طراح سایت خود را انتخاب کرده بود.

اما ما نمیتوانستیم بدون دریافت پیش پرداخت کامل شروع به کار کنیم، بعد از اصرار فراوان ایشان پاسخ من این بود: "اگر رئیس جمهور هم بیاید و از ما سایت بخواهد ما بدون دریافت پیش پرداخت هیچ کاری انجام نمی دهیم." 

خلاصه نتیجه این شد که ایشان 6 ماه زمان هدر دادند و علاوه بر آن مبلغ نه چندان کمی پول و مجددا پیش پرداخت ما را به صورت کامل پرداخت و کار بعد از 12 روز با بهترین کیفیت تحویل ایشان شد و در همان سال در جشنواره وب ایران جز سه نامزد برترین وبسایت ایران در دسته بندی خود شد.

نتیجه اینکه هزینه کم در طراحی سایت حتما برای کارفرما خطرات و طبعاتی در پی خواهد داشت. به این نکته هم توجه کنید که شما مبلغی می دهید و همه کارهای مربوط به سایت شما با آن انجام می شود و هزینه ای جداگانه بابت ثبت دامنه و خرید هاست و... نپردازید. اینکه پشتیبانی به چه صورت میخواهید و هزینه آن به چه شکل است را هم حتما با شرکت طی نمایید و نهایتا در صورتیکه برای کسب و کار خود اعتبار قائل هستید قیمت یک فاکتور هم رده دیگر فاکتورهای شما برای سفارش سایت باشد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته و سایتی در خور شان کسب و کارتان داشته باشید.

 

 

کلیدواژه: طراحی سایت , سایت
3853 بازدید
هاست لینوکس
نظرات
کد تخفیف اولین سفارش