افزایش رتبه وب سایت های واکنش گرا

گوگل در مقاله ای در بلاگ وبمستر خود تغییرات جدیدی را در نتایج جستجوهای خود اعلام کرد.

تغییرات در دنیای وب موتورهای جستجو را نیز به این امر وا می دارد تا به سرعت به تغییر الگوریتم های جستجو و رتبه دهی خود بپردازند. در همین راستا شرکت گوگل در مقاله ای عنوان کرد از تاریخ 21 April یعنی دیروز الگوریتم جدید خود را راه اندازی نموده است. این الگوریتم دیدی جدید به دنیای موبایل خواهد داشت، در واقع از این پس گوگل اهمیت ویژه ای برای موبایل به دستان برای نمایش نتایج جستجوی خود قرار داده است.

این الگوریتم قرار است از این پس امتیاز ویژه ای برای وب سایت های واکنش گرا قرار دهد، به این صورت که نتیجه جستجو ابتدا وب سایت های واکنش گرا را نمایش خواهد داد و سپس وب سایت های ایستا، البته عوامل مختلفی در ایجاد امتیاز برای نمایش وب سایت ها در رتبه های بالا وجود دارد ولی از این پس در مواردی که دو وبسایت هم رده باشند ولی یکی ایستا و دیگری واکنش گرا نه تنها وب سایت واکنش گرا اولویت دارد علاوه بر آن از امتیاز ویژه ای برخوردار خواهد بود.

واکنش گرا

گوگل حدود 80% سهم جستجوی کاربران اینترنتی را در اختیار دارد و اختلاف زیادی با دیگر رقبا از قبیل بینگ و یاهو دارد. از این رو تغییرات در الگوریتم های گوگل بدون شک تغییرات وسیعی در رتبه و بازدید وب سایت ها خواهد گذاشت.

چندی پیش گوگل اعلام نموده بود حدود نیمی از جستجوهای کاربران در سال گذشته میلادی از طریق اسمارت فون ها بوده است و می توان این تصمیم گوگل را در نتیجه این آمار بسیار با اهمیت سال گذشته دانست.

نکته قابل توجه این است که گوگل فعلا این الگوریتم را برای نمایش نتیجه جستجوهای از طریق موبایل ها استفاده خواهد نمود ولی به زودی نیز این تغییر برای دستگاه های بزرگتر نیز انجام خواهد شد. اگر شما نیز مدیر یا طراح وب سایت هستید حتما به فکر کوچ از وب سایت های ایستا به حالت واکنش گرا باشید چرا که در آینده ای نزدیک این مورد فیلد مهمی در تعیین رتبه وبسایت شما خواهد بود.

از طریق این لینک می توانید موبایل فرندلی بودن یا واکنش گرایی صفحات را تست نمایید. همچنین اگر شما طراح وبسایت هستید می توانید از طریق این لینک مشکلات وبسایتتان را از نظر تطابق با موبایل ها بررسی نمایید.

5250 بازدید
هاست لینوکس
نظرات
کد تخفیف اولین سفارش